Saturday, October 3, 2009

Wahai permata hati...bangunlah sayang...bangunlah dari lena dan kelalaian dan menangislah mata hati.....bangunlah dan berdoalah pd Allah...

"DEngan Nma Allah yg Maha Pengasih lagi Maha Penyayang,Ya Allah Tuhan sekalian alam,hamba dtg sujud padamu dgn dosa2 yg hamba telah lakukan...Ya Allah...mengapa Ya Allah...kau beri aku cukup segalanya Ya Allah,namun aku tak pernah mensyukurinya....Ya rahman,sesungguhnya aku tidak pernah merasa puas dgn nikmat yg kau berikan..jangan kau jadikan aku bakhil utk memanjatkan kesyukuran setelah kau berikan segalanya pd aku hari ini...Ya Allah..andai kau ingin mengambil nyawaku,ambillah setelah aku benar2 lyk utk masuk syurgamu...Ya Allah...andai kau matikan aku dlm keadaanku yg zalim...na'uzubillah...kasihkan diriku Ya Allah..kasihkan Aku...aku tak sanggup hadapi saat kau cabut nyawaku dgn kekerasan..aku tak sanggup nak menghadapi seksaan2 kubur,aku tak sanggup utk menghitung hari2ku dgn seksaan menuju ke mahsyar...aku tak sanggup dilemparkan buku catatanku dari tgn kiri....aku tak sanggup kau hisab aku saat diriku penuh dgn maksiat...aku tak sanggup utk melintasi titian sirat dan jatuh ke jurang neraka jahannam...Ya Allah...adakah aku tergolong dlm kalangan seperti itu...Ya Allah...aku kesal dgn perbuatan maksiat yg ku lakukan...aku insafi kejahilanku dan kau sempurnakanlah imanku....

Begitu juga dgn keluargaku Ya Allah...di dunia ini..mereka beri aku kasih syg dan cinta yg tulus suci...saat pengorbanan yg terlalu besar mereka lakukan utkku..x terhitung...baik ibu mahupon ayah...namun selagi aku masih hidup di dunia..andai kau izinkan segala amalanku menampung mereka ke syurga Ya Allah...alangkah terbalas segala penderitaan mereka membesarkanku, Ya allah..mereka x ingin lihat aku sengsara,,jadi jgn kau biarkan ibu bapaku sengsara di sana,aku pohon dgn sepenuh kasih syg.Ya Allah...dan jgn pula dosa yg telah aku lakukan di dunia menyebabkan ibu bapaku tanggung d akhirat..Ya Allah,aku kasihkan ibu bapaku,jadi jgn kau biarkan ianya terjadi...

Ya Muhaimin...sahabt2 penyeri hidupku...aku kasih akan mereka...jgn kau lalaikan mereka dgn hasutan duniawi...Ya Allah..andai kau beri aku peluang utkku meminta,aku meminta lg agar sahabt2ku jua mendapat tempat di hatimu...Jgn kau tutup pintu hati mereka...

Amin..

Bertaubatlah sebelum terlambat mata hati.......Allah sentiasa menerima kita...ibadah itu adalah berasal dari perkataan 'abd' yg bermaksud hamba...yg mempunyai sifat hina dan fakir...berdoalah dan menangsilah dgn dosa2 yg dilakukan..anda akan merasa keseronokan dalam beribadah..

Wallahualam....

1 comment:

  1. ya Allah..kuatkan hati2 kami dlm redha-Mu.. ameen....

    ReplyDelete